tirsdag den 24. juli 2007

Darn English.

Tjah. Det gik hen og blev mandag og alt var godt.
Under påskud af at overlevere erfaringer fra min tidligere post som formand for KULA (foredragsforeningen på Antropologi), havde jeg sat Ane fra studiet stævne.
Der var selvfølgelig en skummel bagtanke; Ane og Cecil (ligeledes fra studiet) var netop vendt hjem fra deres Afrika-rejse, så jeg ville jo lige høre hvordan det havde været...
(Check for øvrigt deres yderst vellavede blog)

Under samtale med Ane nåede jeg vidst at prale lidt med mine engelsk-kundskaber, og sådan noget hævner sig selvfølgelig.
For da vi havde snakket Afrika et par timer, dukkede én af Anes engelske veninder op, og samtalen fortsatte på engelsk - Og min tunge var gentagne gange ved at knække midt over. Jeg sætter min lid til, at jeg bliver 'engelsk-klimatiseret' inden for de første par dage i Ghana...

What else?
Jeg har endelig fået købt billet - og selvfølgelig til overpris. Nordea er ikke altid så hurtige, som man kunne ønske, og da Momondo var nede, måtte jeg bestille en anden søgemaskine.
Ærgerligt med overprisen, for det går først og fremmest ud over 'gården.

Lige nu venter jeg på mit visum, som jeg er meget spændt på at se om den Ghanesiske ambassade kan finde ud af at få sendt enten til mig eller til mine forældre. Ellers bliver der nok ikke nogen Afrika-tur i denne omgang. Men det går nu nok...

Ingen kommentarer: