fredag den 23. november 2007

Dilemma og de sidste.

De sidste par dage har båret lidt præg af et dilemma, jeg er havnet i.
Sagen er den at jeg allerede fra starten har sagt til SHIFSD at jeg ikke kan garantere dem nogle brugbare data, da det ikke er sikkert at mine data passer ind i deres aktiviteter.
Det er ved at gå op for Jeremiah - direktøren for SHIFSD.
Derfor har han så bedt mig om at lave en projektbeskrivelse (så de i det mindste får brugt mig lidt - ud over, selvfølgelig, at jeg skal få styr på deres PC'ere).

Se det har jeg jo sådan set ikke noget imod. Problemet er bare, at denne projektbeskrivelse er ret fundamental for SHIFSD, da den skal omhandle Economic Empowerment (økonomisk styrkelse).
Det er faktisk ét af de to fokus-områder, SHIFSD har (uddannelse er det andet), og jeg er mildest talt lidt forundret over at de INTET har på skrift om dette.

Nuvel. Det er jo sådan set ret spændende, og jeg vil formodentlig også kunne flette nogle af de punkter, jeg gennem min uddannelse har lært kan være fremtiden inden for udvikling ind...
Men sagen er den, at det er lidt uheldigt at det skal være en person uden for organisationen, der skal lave sådan en plan. Og derudover er min viden på området altså ikke helt 100%.
Altså er jeg splittet lidt mellem at være voldsomt interesseret - og at have moralske (og måske endda politiske) avationer mod at gøre det.

Derudover får jeg nok en stille weekend, der forhåbentlig slutter med at jeg køber en tromme - Hvordan jeg så får den med hjem, må jeg jo så se til den tid...

I næste uge vil jeg så foretage de sidste interviews og har dermed næsten afsluttet al min dataindsamling - Så står der blot feltrapport på plakaten!

Ingen kommentarer: