torsdag den 22. november 2007

Sådans

Så er det på magisk vis gået hen og er blevet tæt på weekend igen, og jeg har efterhånden kun en måned tilbage i Ghana.

Det er egentlig ok, for jeg begynder sådan rigtigt at 'gammel-savne' kongeriget i Nord.
Mit projekt hernede går ret godt, og da jeg i dag overværede et møde i mikrofinans-associationen, sagde præsidenten (en ordentlig MAMA) "T-H! So glad to see that you are putting on weight... Now your mother will not cry, when you get home".

Bless her! :-)

I starten af december har jeg lavet en aftale med et par, om at købe cykler og drøne lidt rundt i Ghana og Togo. Det skal jo nok blive spændende og sætter mig forhåbentlig i stand til at komme frisk tilbage til camp, hvor jeg så har fire opgaver at løse - af forskellig beskaffenhed.
Jeg skal lave to rapporter - én til Uni, en anden til SHIFSD.
Derudover har jeg - i et 'svagt' øjeblik - lavet en rapport til SHIFSD, hvori jeg beskriver at de muligvis kan drage nytte af at køre Linux i stedet for Windows (der er SÅ mange problemer med virus hernede, og Linux løser dette problem). Så der står et par workshops på programmet - Dels i virusbekæpelse, dels i installation og brug af Linux...

Og så er der emnelinien. Jeg er lige vendt tilbage fra danseklassen....
Jeg har de sidste seks uger fulgt danseklasser tre gange om ugen, og kolluminationen er på lørdag otte dage, hvor vi (tøserne og jeg) skal fremføre vores show.
Det omfatter både tromme-set og dans, og i dag var det så første gang, at vi havde et ukendt trommeband til at akkompagnere vores dans - samt publikum i kraft af de børn, der normalt øver torsdag.
Og som I, der kender mig, jo nok ved; jeg er en stage-whore. Jeg synes simpelt hen at det er skide skægt at stå på en scene, selvom det jeg fremfører næppe kan anses som værende andet end en karikatur af, hvad de lokale laver (der ER stadig noget med sorte og rytme).

Og så lige noget urelateret: Go Danmark! Jeg hører at vi vandt i fodbold i går...

Ingen kommentarer: