mandag den 10. december 2007

Slap - AF!

Ja, endnu en uge er ovre, og jeg begynder at kunne mærke, at jeg skal hjem.

Om mindre end 20 dage kan jeg:
- gå ind i en 7-Eleven og købe en halv liter god kaffe, når jeg har lyst.
- Lave måltider med ovn.
- Gå i biografen.
- Kigge på butikker.
- Besøge venner.
- Spille rock.
- Købe og spise lakrids døgnet rundt :-)
- Sove om natten, da der ikke er nogle fanatiske kristne, der tror at Gud kun lytter om natten og derfor råber og skriger hele natten.
- Tale dansk og (i hvert fald potentielt) blive forstået.
- Drikke øl uden at føle mig skyldig.
- Gå ned ad gaden uden at alle retter deres opmærksomhed mod mig.
- En masse andre lukseriøse ting.

Men om 17 dage er det også slut med:
- at hilse på folk på gaden.
- at snakke med 'købmanden'.
- At knipse med fingrene efter at jeg har givet hånd.
- At blive tilbudt mad, når folk spiser.
- At tale engelsk og vinde respekt ved at vise at jeg kender høflighedsfraser.
- Og en masse andre gode ting.


Som I kan se ovenfor, så er listen over ting, jeg glæder mig til at vende tilbage til noget længere, end de gode ting her.
På den måde, er det nok meget godt, at jeg er på vej hjem. Livet i Buduburam er stadigvæk fantastisk og yderst interessant, men jeg er glad for, at jeg ikke - som min Ph.D.-studerende sambo - skal bruge endnu to måneder på dette sted uden en fremtid.

Livet har dog været ekstra nemt på det seneste. Jeg har afleveret min rapport til SHIFSD, men skal nok lave endnu én (som dog vil tage udgangspunkt i mine data, hvilket gør det noget mere interessant).
Denne weekend tilbragte jeg så delvist med at tage billeder af Peace Day (et noget ambitiøst projekt Trine har sat i søen - Til trods for at det ikke gik, som hun forventede, var det faktisk en rigtig god dag!), delvist med at tage på stranden for at spise, drikke og danse. NICE!

I går var en helt fantastisk dag. Jeg vågnede i et telt på et beach resort, og var bogstaveligt talt ved at smelte ved varmen.
Men efter det lykkedes mig at flygte fra teltets varme, svedte jeg faktisk ikke EN HEL DAG! Vejret igår var SÅ fantastisk - Jeg vil skyde på omkring de 20 grader og overskyet. Og så kombineret med brisen på stranden - WAUV!
Det kan selvfølgelig synes noget - tjah - ubehageligt, set med danske øjne. Men dem, der kender mig godt ved at selv i Danmark sveder jeg sindsygt, og det bliver altså ikke bedre af det afrikanske klima (SOM MAN ALTSÅ ALDRIG VENDER SIG TIL! Selv de indfødte sveder konstant).
Så at have en dag, hvor de eneste gange jeg svedte, var når jeg tog en svømmetur, var ikke mindre end fantastisk. Og lige gyldigt hvad folk siger, så tænker man altså bare bedre, når man ikke konstant kæmper med sit åndedræt.

Som jeg skrev tidligere, så har jeg genvundet lidt af den vægt, jeg har mistet hernede.
Desværre er den nok ikke kommet tilbage som muskler, hvilket jeg mærkede, da jeg svømmede. Så jeg vender tilbage til DK som en endnu større slapsvans, end dag jeg tog afsted. :-)

Ingen kommentarer: