torsdag den 9. august 2007

Mandag...

Som sagt havde der været finale i Mentor, hvor den liberiske Faya deltog. Det viste sig, at han havde opnået en tredieplads – noget mange var lidt skuffede over. Jeg blev på den måde (vidst nok – mit pidgin er ikke så godt endnu) vidne til en samtale mellem et par liberiske mænd, der beklagede den udprægede nationalisme, ghaneserne havde udvist. De havde øjensynlig ikke øjne for, at deres eget fokus på Faya også skyldes nationalisme. Skægt!
Ellers er hele dagen gået med at installere antivirus på caféens computere. Nogle vil sikkert mene, at dette er en underlig måde at hjælpe Afrikas fremtid på, men at dømme efter gæsterne i cafeens entusiasme om computere, skal det såmænd nok vise sig, at være en større hjælp end det umiddelbart synes...

Når jeg har talt med folk, har jeg spurgt lidt nysgerrigt ind til deres kirkebesøg i går. De er meget opsatte på, at jeg skal med i netop deres kirke på søndag, så jeg forestiller mig, at jeg starter en tour-des-kirker på søndag.

Ingen kommentarer: