fredag den 17. august 2007

Støtte væk - og intet projekt.

[torsdag]
Ja, det lyder fatalt, men jeg er fortrøstningsfuld...
Den første del af overskriften hentyder til, at min dansksprogede støtte, Charlotte, lige er sendt på flyet. Jeg var med hende derude - dels for at sige ordentligt farvel, dels for at være der til støtte for hendes afrikanske mand, Sam, så han ikke skulle tage alene tilbage til lejren.
Charlotte har været uvurderlig i snart alle forhold - fra at hjælpe med at styre de to pengesystemer, til at hjælpe med at finde ud af, hvad ting generelt koster, til at tolke sproget (som ikke altid er så ligeud). Men ikke mindst har det været fedt at have én med samme antropologiske referenceramme som jeg selv hernede!!
Det Charlotte har lavet har ikke været synderligt antropologisk, men hun har dog taget den samme BA som jeg, så vi taler nogenlunde samme sprog...
Well... Jeg ønsker 'lotte alt held og lykke i det kolde rige mod nord!

Desværre betød det faktum, at jeg tog til Accra med Charlotte og Sam, at jeg gik glip af den sidste del af det ugentlige MF-projekt. Den sidste del var desværre også den, hvor jeg skulle have fundet et nyt sted at være, så lige pt har jeg ikke nogen steder at tage hen og deltage og observere i morgen.
Det er selvfølgelig lidt træls, men det betyder måske, at jeg selv kan få lidt indflydelse på, hvor jeg havner. Jeg satser meget på, at det næste sted jeg havner, vil være dér jeg kommer til at bruge resten (eller en meget stor del af) min felttid hernede.
Pt er jeg efterhånden bredt kendt som den hvide appelsinpiller, da jeg har siddet på hoved-markedsgaden om aftenen og pillet appelsiner.
Folk har - mere eller mindre venligt - moret sig over, at der sad en fuldvoksen, hvid mand og gjorde et stykke arbejde, der typisk forbindes med børn og kvinder. Der er dog næppe nogen tvivl om, at jeg har scoret noget street credit på dén konto.

Well... Alt i alt betyder det, at jeg skal på låntager-jagt i morgen...

1 kommentar:

sikkelade sagde ...

Ihhhh, muligvis er jeg i det kolde nord.. KOLDE.. vil du bytte?? hvor svært kan sådan noget mikro kredit være??? Meeeeeennnn, du er inde i alles, og så kommer resten af sig selv. Og hey, du er jo antropolog, der er grænser for hvad du kan få foræret.. ;)

Ih, du er nu forresten en alletiders appelsin skræller.. Er helt ked af jeg ikke har et billede af dig bag dit lille "bod"bord.. :)